„לא בשביל להיות גיבור“

בדרכו חזרה לבסיס, הבחין רב סמל לזר ברכב בוער. הוא ירד מהאוטובוס, ובתוך דקות מצא את עצמו מנטרל מחבלת. בסיפורו הוא מדגיש: „ללוחמים יש יצר חתירה למגע שאי אפשר להתעלם ממנו. לא היה שם פחד“

כל לוחם מוכן לאפשרות שבאמצע רגע יומיומי כמו הליכה ברחוב או שיחה עם חבר, יתנגש מבטו במשהו חשוד, והוא יצטרך לעזוב את כל עיסוקיו ולרוץ אל זירת אירוע מבצעי – אולם איש לא יכול לדעת כיצד באמת יגיב ברגע האמת. רגע לפני שרב סמל פרץ לזר מצא את עצמו אוחז במחבלת, מוקף במצלמות הטלפונים אשר תיעדו את נטרולה, הוא עוד לא היה בטוח כיצד יגיב למקרה חירום שכזה.

על הסיפור מאחורי סיכול הפיגוע שאירע השבוע בסמוך למעלה אדומים כולם כבר שמעו בכלי התקשורת; שוטר שהבחין ברכב המזגזג בין הנתיבים, עיכב את הנהגת, וזו הפעילה מטען חבלה שהתפוצץ רק בחלקו. השוטר שסיכל את הפיגוע נפצע קל ומיהר לרכבו על מנת לדווח על האירוע. בנקודה זו נכנס רב סמל לזר, מנהל עבודה בפלוגת הצמ“ה הסדירה בבהל“ץ, יחד עם חייל נוסף ממג“ב לתמונה.

„זה היה בוקר יום ראשון שגרתי, הייתי על האוטובוס בדרך לבסיס ופתאום זה קרה“, מספר רב סמל לזר. „ראיתי את השוטר עוצר אותה ופתאום שמענו פיצוץ והרכב התלקח“, הוא מתאר. „התחלתי לרוץ בלי לחשוב. הנהג ראה אותי ופתח את דלת האוטובוס ופשוט הסתערתי על הרכב“, הוא נזכר. בהתחלה, חשב רב סמל לזר שמדובר באישה שזרקה בקבוק תבערה, ושאולי יש ילדים באוטו. רק ברגע שהוציא אותה החוצה מבין הלהבות והשניים החלו להתעמת על כביש, בזמן שניטרל אותה, שמע אותה צועקת „אללה וואכבר“, ולוחם המג“ב שראה את בלוני הגז שלא התפוצצו קרא לעברו ואמר שהיא מחבלת ושאולי יש עליה חגורת נפץ. באותו רגע הם התרחקו ממנה וניסו יחד עם השוטר הפצוע לפזר את ההמון שהתאסף מסביב.

בתום האירוע קיבל רב סמל לזר אות הוקרה מקצין ההנדסה הראשי, תא“ל אושרי לוגסי, על פעילותו באירוע. „יש לי מזל“, אומר לזר. „אם הייתי יודע שזו מחבלת מתאבדת הייתי מנטרל אותה מרחוק, אבל בהתחשב בעובדה שבלוני הגז לא הופעלו עלי למרות שהרכב שהסתערתי עליו בער, אני מרגיש בר מזל שלא קרה לי כלום“, הוא אומר. „לא היה שם פחד“, ממשיך רב סמל לזר. „יש איזה יצר של חתירה למגע אצל לוחמים, שאי אפשר להתעלם ממנו. זה כנראה בגלל שאני כבר שבע שנים מאמן אנשים וזה חרוט בתודעה שלי“, הוא אומר.“התפקיד שלי הוא ללמד לחימה בכלים הנדסיים בפלוגת הצמ“ה (ציוד מכני הנדסי) בבית הספר להנדסה צבאית. כשאתה מאמן לוחמים לקראת קרב, ערך החתירה למגע הוא חלק חשוב מהכשירות הבסיסית שהם זקוקים לה. בסופו של דבר המון אנשים ניצלו בזכות הדחף שלנו כלוחמים, וזה מסר שחשוב שנזכור. הלוחמים צריכים להיות ערניים בכל איזור ציבורי, לא בשביל להיות גיבורים אלא בשביל תחושת הביטחון של האזרחים ברחוב“.

Über עיתונאי מומחה אחים הרב לוי הישרדות

https://raymundmartini.wordpress.com , http://losangelesnewsone.wordpress.com , http://achimlevi.com
Dieser Beitrag wurde unter Achim Levi (Raymund Martini), צה"ל abgelegt und mit verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.