נפרד מהכומתה השחורה

סגן ביאן עוביד יקבל היום כומתה סגולה ויניח אותה על הכתף. מהיום הוא כבר לא מ“מ בגדוד חרב, הוא מ“מ בחטיבת גבעתי. בטור אישי הוא מספר על השינוי

היום אני עושה מסע כומתה בפעם השנייה בחיי. אם להיות כנה, מאוד עצוב לי להיפרד מהכומתה השחורה שלי, אבל אני מודה שאני גם דיי מתרגש לקבל אחת סגולה. לפני חודש, כשהודיעו לי ולחיילים שלי שאנחנו מצטרפים לגדוד שקד של חטיבת גבעתי הייתה לי הקלה עצומה אחרי זמן רב של חוסר וודאות. זהו, נפרדנו סופית מהגדוד ועכשיו יש לי מטרה מאוד ברורה- להיפטר כמה שיותר מהר מהסטיגמה של ‚אלו שבאו מחרב‘ ולהוכיח שאנחנו יכולים להיות חלק חשוב, מועיל ומהותי מחטיבות החי“ר השונות בצה“ל.

 

זה לא סוד, כשנודע לנו על פירוק הגדוד הרבה חיילים התבאסו. בתור מפקד שמאוד מחובר לפקודים שלו, קיימתי איתם הרבה שיחות על התחושות שליוו אותם במהלך התקופה האחרונה. שאלות כמו ‚מה יהיה איתנו?‘ ומחשבות סרק כמו ‚אולי סגרו אותנו כי אנחנו לא מספיק טובים‘ הורידו מאוד את המורל של המחלקה. אבל אני ידעתי בדיוק מה אני צריך לעשות כדי להפוך את המצב- לעזור להם להגיע לשינוי בראש פתוח.

גדוד חרב תמיד ייצג בצורה נהדרת את העדה הדרוזית אבל יש דבר אחד שהיה חסר בו- השילוביות. אנחנו מתחילים עכשיו פרק חדש בהיסטוריה- פרק שבו היהודים והדרוזים תורמים יחד, עובדים יחד וכן, גם משרתים ביחד. סביר להניח שאם תשאלו אותי מחרתיים איפה אני בצבא כנראה שעוד יפלט לי בטעות ‚גדוד חרב‘. אני לא מתכוון לשכוח את המורשת המדהימה שהגדוד הזה השאיר אחריו, אבל אני מאמין שתוך זמן קצר כולנו נרגיש באמת חלק מהחטיבה החדשה שלנו.

 

אנחנו עומדים בפתחו של תהליך. כיף לגלות שכל החיילים בגבעתי מקבלים אותנו בזרועות פתוחות וגם אנחנו הבנו מהר מאוד שמהסידור החדש אפשר רק להרוויח. מה שמאפיין יותר מהכול את החיילים בחרב הוא הרצון לתרום כמה שיותר למדינה. אני מאמין שהעובדה שאנחנו מצטרפים לחטיבת חי“ר סדירה תעלה לנו בצורה מורגשת את האפקטיביות והמוכנות המבצעית. אנחנו לא אוהבים מלחמות, אבל אם הן כבר קורות- אנחנו מוכנים, וגם רוצים, לתרום ולקחת בהן חלק. מבצעים, סיורים, תפיסות קו ומעצרים, את כל אלו אנחנו מסוגלים לעשות בצורה טובה ועוד נוכיח לכם את זה.

 

יהיה מעניין מאוד להגיע עכשיו לאזור יהודה ושומרון. לפני כן לא יצא לנו לקחת חלק בפעילות בגזרה ולכן הלוחמים באים עם המון מוטיבציה והתרגשות, בתקווה לשבור קצת את השגרה וללמוד גם דברים חדשים. היתרונות הברורים שלנו, כמו ידיעת השפה הערבית והקרבה לתרבות, רק מוכיחים עד כמה שני הצדדים יוצאים מורווחים מהשילוב החדש. אסיים במשפט שמפקד חטיבת גבעתי, אל“ם ירון פינקלמן, אמר לנו, לוחמי גדוד חרב לשעבר,כשנקלטנו בגדודים החדשים: „הגעתם למקום בו אתם שווים בין שווים“. האמת, התרגשתי, כי אני מאמין בלב שלם שעומד להיות לנו טוב כאן.

Über עיתונאי מומחה אחים הרב לוי הישרדות

https://raymundmartini.wordpress.com , http://losangelesnewsone.wordpress.com , http://achimlevi.com
Dieser Beitrag wurde unter Achim Levi (Raymund Martini), צה"ל abgelegt und mit verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.