כך מנעו לוחמי גדוד הסיור הבדואי שני פיגועי דקירה ביומיים

יום אחרי יום מנעה פלוגת החוד של גדוד הסיור הבדואי שני פיגועים במעבר „גלבוע“ || „אני שמח שהייתי שם בשביל לעשות את התפקיד שלי“, אמר אחד הלוחמים שהיה באירוע

מעבר „גלבוע“ הסמוך לג’נין נחסם שלשום לתנועה בעקבות נסיונות פיגוע לעבר כוחות הביטחון שאירעו בו. שניים מהם אשר התרחשו בתחילת השבוע נמנעו על ידי לוחמי פלוגת החוד של הגדס“ר הבדואי. כוח בפיקודו של סמל ג‘ עמד אתמול במעבר וזיהה אדם חשוד. „דיווחתי על החשוד לסמג“ד ויחד ניגשנו אליו לבצע חיפוש. תוך דקות ספורות מצאתי סכין ומטען חבלה מוחבאים בבגדים שלו והוא נעצר“, שחזר סמל ג‘.

„הדברים שלמדת בטירונות והתדריכים שעברת מכינים אותך כיצד לפעול באירועים כאלו“, הוא שיתף. „הרגשתי שאני חייב לשמור על חיי החיילים שהיו איתי באותם רגעים. אני שמח שהייתי שם בשביל לעשות את התפקיד שלי“.

יום קודם (שני) בשעות הבוקר, הכוח קיבל דיווח על חשודים, הגיע לנקודה תוך דקות ספורות והצליח למנוע ניסיון דקירה נוסף. „קיבלתי דיווח בקשר על חשודים במעבר“, שיחזר סמל ג‘. „תוך שתי דקות הגענו למקום והסרנו את האיום“.

הכוח זיהה את החשודים והחל בהליך הבידוק. „ביצענו נוהל מעצר חשוד. צעקתי להם בערבית להרים את החולצה בכדי לראות האם הם מסתירים סכין או אקדח אבל הם סירבו“, שיחזר לוחם בפלוגת החוד, סמל ר‘.

בעודו בודק את אחד מהם, חשוד אחר שלף סכין וניסה לדקור את סמל ר‘. „שאלתי את אחד החשודים בערבית אם יש לו סכין או אקדח – והוא ענה שלא. אמרתי לחיילים שיאבטחו אותי. ביצעתי עליו חיפוש ומצאתי סכין בכיס האחורי“, הוא סיפר. „רגע אחר כך חשוד אחר קפץ עלי עם סכין. הרחקתי אותו ממני, והנהג שהיה לצדי ירה לעברו“.

השליטה בשפה הערבית היא יתרון

כבר שלושה חודשים שלוחמי הגדס“ר הבדואי תופסים קו באיו“ש, מבצעים מעצרים, עורכים סיורים ומופקדים על שמירת השקט באזור. זוהי הפעם הראשונה שהם עוזבים את גזרת עזה, ועוברים לשטחי יהודה ושומרון.

ללוחמי הגדס“ר יתרון מרכזי – שליטה בשפה הערבית. „הבנת השפה עוזרת לי לקלוט באמת מה קורה סביבי“, אמר סמל ר‘. „העובדה שאני יכול לדבר עם חשודים מקלה עלי, כי לרוב הם לא יודעים עברית“. סמל ר‘ לא מסתיר את הגאווה בכך שהוא משרת בגדס“ר הבדואי, „הגדוד שלנו עובד לילות כימים ומוכיח את עצמו“.

לשאלה איך הם  מצליחים לשמור על ערנות עונים הלוחמים בחיוך:  „אנחנו כל הזמן מתכוננים ומתאמנים לקראת רגע האמת – בו נצליח למנוע פגיעה“.

Über עיתונאי מומחה אחים הרב לוי הישרדות

https://raymundmartini.wordpress.com , http://losangelesnewsone.wordpress.com , http://achimlevi.com
Dieser Beitrag wurde unter Achim Levi (Raymund Martini), צה"ל abgelegt und mit verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.