„המפקד כאן הוא הכל עבור החיילים“

„אתם תפגשו חיילים שתהיו בשבילם המשפחה היחידה, ותעזרו להם למצוא שולחן חג לסעוד בו. גם שיחות שנראות שגרתיות יעשו שינוי משמעותי  || מפקדת במגמת עולים במחו“ה אלון, רב“ט נוי צ’צ’קס מספרת למתגייסים על התפקיד ובעיקר על גודל האחריות

לפני שנה, כשהתגייסתי לקורס הו“ד (הדרכה ופיקוד) בחיל החינוך והנוער, לא ידעתי מה מצפה לי. לא היה לי ידע מוקדם וציפיתי לתפקיד פיקודי רגיל. מהר מאוד הבנתי שהפיקוד פה הוא אחר – ושאת השיעורים שאני מעבירה כאן, החיילים שלי לא היו עוברים בשום מקום אחר בצבא. לא קורה בשום מקום אחר בעולם שחיילים יושבים בכיתה, עם נשק ומדי זית, ולומדים עברית. בעיני זה הדבר המיוחד ביותר בתפקיד שלי.

בתור מפקדת בפלוגת עולים בבסיס מחו“ה אלון, כל יום אני פוגשת חיילים שהגיעו לכאן מכל העולם בכדי לשרת בצה“ל. אין ספק שלהיות מפקד בחיל החינוך והנוער זה שונה מאוד מפיקוד שגרתי בצבא. אם בקורס מפקדים בסיסי הערך העליון הוא משמעת, עבור החיילים איתם אנו עובדים בחיל החינוך המפקד הוא הכל עבור החיילים- אני האמא והאחות שלהם, דואגת להם לכל הצרכים ועל הדרך מקנה להם את הידע והניסיון שלי בחברה הישראלית, דברים שעבור מרבית החיילים בצה“ל הם מובנים מאליהם.
אתם תעבדו עם טירונים בטווח גילאים רחב, אשר מגיעים מרקעים שונים וממדינות מגוונות. התהליך שהם עוברים פה הרבה יותר ארוך משל מתגייסים אחרים ולכם כמפקדים יש הרבה יותר מקום לגעת בהם ולהשפיע עליהם. אתם תלמדו שלדברים שאתם אומרים יש השפעה עצומה, ושהחיילים סומכים עליכם בכל מובן. גם אחרי שהחיילים נפרדים וממשיכים לשירות משמעותי בצבא הגדול הם ממשיכים להתייעץ איתי, ושומרים על קשר. כאן מפקד הוא כמו אח גדול, שנותן להם את הכלים להשתלבות בצה“ל ובחברה הישראלית, ומכווין אותם לשירות הממצה והמשמעותי ביותר שהם יכולים לעשות.
אל תשכחו שגם לכם יש המון ללמוד מהחיילים שלכם. תבואו בגישה פתוחה, הקשרים כאן הם דינמיים ועם כל חייל תבנו יחסים שונים ועמוקים מאוד. אתם תפגשו חיילים שהמשפחה שלהם רחוקה ולכן אתם תהיו המשפחה היחידה שלהם, אתם תעזרו לחיילים שלכם למצוא שולחן חג לסעוד בו ואפילו שיחות שנראות שגרתיות, על הקושי של חיל להיות בודד בארץ, יכולות לעשות שינוי משמעותי.
מדובר בתפקיד לא קל אך מספק. אני נחשפת לאוכלוסיות מגוונות מכל העולם ומכל מיני גילאים, לאנשים המיוחדים ביותר, לסיפוריהם על העלייה והגיוס שאינו מובן מאליו. יש סיפוק רב מהעשייה בחיל, לא משנה באיזה תפקיד, השירות בחיל הוא מתנה.

שיהיה לכם גיוס קל ובהצלחה, זכיתם.

Über עיתונאי מומחה אחים הרב לוי הישרדות

https://raymundmartini.wordpress.com , http://losangelesnewsone.wordpress.com , http://achimlevi.com
Dieser Beitrag wurde unter Achim Levi (Raymund Martini), צה"ל abgelegt und mit verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.