360 מעלות מסביב למצנח

דובר בפעולה שמסתכמת ב -60 שניות בלבד. אמנם מאחורי הצניחה עומדים לא מעט אנשים שתורמים לפעולה הזו לקרות || אתר צה“ל יצא לבדוק מי הם האנשים שלא נותנים לכם לקחת סיכונים

ממבט ראשון פעולת הצניחה נשמעת מהנה וקלילה – לקפוץ ממטוס לאוויר הפתוח של העולם וליהנות מהנוף שם למעלה. אמנם מאחורי הזמן הקצר והבלתי נשכח באוויר עומדים הרבה מאוד אנשים וזמן רב של השקעה.

מדריך צניחה – הבן אדם הראשון שמסייע למהלך לקרות הוא מדריך הצניחה. למדריך הצניחה חלק משמעותי בתהליך הצניחה, אם לא המרכזי ביותר. הוא זה שמכשיר את הצנחנים לצנוח, נותן להם את כל הכלים בשביל לבצע את הצניחה והכי חשוב – מעניק להם ביטחון. „לאורך ההכשרה חייבים לשמור על משמעת גבוהה ועל מקצועיות רבה כי מדובר בעניין של חיים ומוות“, מספר מדריך צניחה סמל אריאל הרוש. „בנוסף, צריך כל הזמן לשדר ביטחון כי זה מה שמוביל בסוף את הצנחנים ללכת אחריך בעיניים עצומות“.

למדריך הצניחה תפקיד נוסף – לשלוח את הצונחים ברגע האמת מהמטוס. „שם למעלה, כל מה שנשאר להם לעשות זה לסמוך על מדריך הצניחה“, משתף סמל הרוש. „אתה עובד בלחץ עצום – עומדים מולך 12 צנחנים מפוחדים ואתה צריך לשמור על קור רוח ועל מקצועיות ברמה הכי גבוהה כי בסוף את מתעסק בעניין של חיים ומוות“, מתאר. „אתה תופס אותם, מחייך אליהם, אומר להם שהכל יהיה בסדר ושולח אותם מהמטוס. אין הרגשה יותר טובה מזה שהם רצים אליך למטה ומספרים לך איך היה להם ושבכלל לא היה מפחיד, למרות שאתה ראית אותם רגע לפני שהם קפצו מהמטוס“, הוא צוחק.

החלק הכי כיף לדבריו הוא בסוף, אחרי שכולם צנחו מטה. „כל צניחה, בסיום השילוח, אני מוציא את הראש לראות שהכל בסדר“, מספר סמל הרוש. „אחרי חודש של אימונים אינטנסיביים על הקרקע לראות באוויר את כל החופות האלו גולשות מטה, ולדעת שהם הכי מאושרים בעולם כי החופה נפתחה והכל בסדר עושה טוב על הלב“.

קצין קרקע – האיש שאחראי על התפעול מלמטה. הצוות שלו הוא הראשון שיוצא לשטח, בודק שהכול תקין על הקרקע ואם הכול כשורה הוא מסמן T אדום בגודל 15 מטרים ו- 400 מטרים משמאל- s. במקרה של תקלות הוא האיש האחראי לטפל בהן. בנוסף, קצין הקרקע הוא איש הקשר עם המטוס.

מקפלת מצנחנים – אחד החלקים הקריטיים הוא קיפול המצנח. אחרי שהצנחנים צונחים הם תולים את המצנחים לאוורור של 24 שעות כדי להוריד את החול. לאחר מכן מבצעים ביקורת למצנח, פורסים אותו כדי לבדוק שאין קרעים בחופה ושהרתמה בסדר. אם צריך לתקן מעבירים אותו למתפרה לתיקונים, אם הוא תקין – מעבירים אותו לקיפול. „מדובר בהמון אחריות“, אומרת מקפלת מצנחים, רב“ט נטע שמשון. „יש תשעה שלבים. השלב הכי חשוב הוא ‚קשר ראייה‘ – בלי הקשר הזה החופה לא נפתחת והדבר יכול לגרום לנר. מדובר בתפקיד בעל חשיבות עצומה, אנחנו צריכות כל הזמן להיות בריכוז גבוה“. גם מקפלות מצנחים זוכות לבצע צניחה, מה שמחדד בהן את ההכרה במשמעות התפקיד. לשאלה איך הייתה החוויה, הפעם מזווית הצניחה, היא משיבה בחיוך „לא פחדתי לצנוח. ידעתי שהמצנח ייפתח לא משנה מה“.

סמלת ביקורת סופית – אחרי שהמצנח עבר את כל הידיים בהצלחה הוא עובר לבדיקה אחרונה אצל סמלת ביקורת סופית שחותמת שהכול תקין. „אני זאת שמאשרת את המצנח לפני צניחה“, אומרת סמלת ביקורת סופית, רב“ט מאי ברק. „זה קצת מלחיץ לתת את האישור הסופי אבל בשביל זה אנחנו פה“.

אחראי טייסת – אחראי על כל התנהלות הצנחנים לפני העלייה למטוס – כמות יעפים, כלומר נגלת הצנחה מהמטוס שצריך לעשות, לאורך הצניחה הוא נמצא בטייסת.

צנחן – אז אחרי כל ההכנות המקדימות רק נשאר לצנוח. „הקורס מכין אותך לצנוח, יש המון שיעורים שמעבירים ומתקנים שעוזרים לדמות את התהליך של הצניחה, אבל בסוף ברגע האמת כשאתה על המטוס זה עדיין מפחיד“ משתף סמ“ר אילון קפלן, לוחם מפלוגת העורב של צנחנים. „מדובר בשלוש שניות של בלגן בראש ובלבול. אתה לא יודע איפה אתה ומה קורה, ולא מבין מה בדיוק אתה רואה, אבל ברגע שהגוף מתאזן יש מין שקט כזה ואתה רואה את הנוף ואת כל החבר’ה שקפצו אתך וזאת תחושה מדהימה“.

Über עיתונאי מומחה אחים הרב לוי הישרדות

https://raymundmartini.wordpress.com , http://losangelesnewsone.wordpress.com , http://achimlevi.com
Dieser Beitrag wurde unter Achim Levi (Raymund Martini), צה"ל abgelegt und mit , , verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.